Använder Blogger.
RSS

Avelsdjuren nu hittade

Efter en 9 manaders skon och underbar vistelse i Australien sa har jag nu kommit hem. Har nu bestamt mig att avla hamstrar igen under tiden jag vantar pa gront ljus att resa igen till Australien. Efter en tankestund om vilka farger jag vill avla pa denna gang och vilket harlag, sa har jag bestamt mig for att fokusera pa svart och gul baserat och svart och viltbaserade farger i harlaget korthar. Sa har letat efter avelsmaterial och har nu funnit de djur jag soker. Kopte 2 hanar fran uppfodaren som jag kopte Picus Baldur fran. Hanarna heter Picus Alucard och Picus Boombastic. Jag namngav mina Picus hamstrat av uppforadens tillatelse. Varfor jag valde dessa namn da? 1998 kopte jag en gul satin KH hane fran djuraffaren i Abo och gav honom namnet Mr Boombastic fran Shaggy's sang Mr Boombastic. Jag ville ara denna hamster med att dopa den gula satin korthars hanen fran picus, till Mr Boombastic. Den andra Picus hanen dopte jag till Alucrd, dels for att det passar den svarta fargen och dels for att jag ocksa hade en svart hamster vid namnet Alucard ar 2000, och ville ara honom ocksa med att dopa den andra Picus hamstern till Alucard.

Har ocksa haft ogonen pa en hona, och idag fick jag respond fran uppdodaren pa facebook och nu ar honan reserveras till mig. Jag ar valdigt forvantansfull, hon ar en pa miljonen med hennes speciella farg och teckning, och det ar just hennes speciella farg och teckning jag foll for henne. Hennes namn ar Koukkalan Filifjonkan.

En annan hona som forvantas anlanda denna manad, ar Anemone's Durga, som ar en dotter till min underbara Genghis Khan.

18 Februari Aker jag till Kouvula efter Alucard och Mr Bombastic, en vecka senare bar det av till Jyvaskyla efter Koukkulan Filifjonkan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar