Använder Blogger.
RSS

Gullet och Ressu har anlänt

Igår åkte jag till Senäjoki med mina föräldrar efter Gullet och Ressu, som en kvinna lovade att transportera till Senäjoki från Åbo åt mig. Denna kvinna bor i Senäjoki och är ca 1 och en halv timmes bilfärd från var jag bor i Vasa. I bilen, i sina transportburar, var Ressu och Gullet riktiga grävmaskiner som grävde så gott som hela vägen hem. 4 minuter innan vi anlände tyckte de att grävandet kunde upphöra.

Ressu och Gullet kände sig som hemma ganska snart efter att de kom in i sina nya burar. Ressu började klättra som Tarzan direkt. Gullet var ivrig att testa sitt nya klätterträd som jag hade lagt i hennes bur för lite underhållning på kvällarna. Den tyckte hon om att inspektera och klättra i.

Ressu är en mycket lugn och harmonisk kille som är mycket nyfiken av sig. Lite osäker är han just nu med alla nya lukter, röster samt främlingen han har kommit till. Men osäkerheten kommer nog att vara bortblåst om några dagar.

Gullet är en mycket nyfiken och aktiv dam. Hon är lite osäker just nu med alla nya lukter, nya röster och främlingen som är hennes nya matte. Man annars är hon väldigt harmonisk och glad av sig. Osäkerheten kommer nog vara som bortblåst innom några dagar.

Jag är mycket nöjd med dem och de kommer nog att bli perfekta avelsdjur och föräldrar senare i år.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar